Wednesday, 16 October, 2019

30 SANSKRIT QUESTIONS FOR CETE/UPTET/SUPER TET/HTET

30 SANSKRIT QUESTIONS FOR CETE/UPTET/SUPER TET/HTET

30 SANSKRIT QUESTIONS FOR CETE/UPTET/SUPER TET/HTET

 




1. ‘भवत्’ शब्द का षष्ठी विभक्ति एकवचन का रूप होगा 

(a) भवताम्

(b) भवतः 

(c) भवन्तौ

(d) भवन्तः

 

2. ‘साधुः लोकं वेदं शास्ति।’ का कर्मवाच्य रूप होगा

(a) साधुना लोकं वेदः शिष्यते।

(b) साधुना लोक: वेदः शिष्यते।

(c) साधुः लोकः वेदः शिष्यते। 

(d) साधुः लोकं वेदं शिष्यते।

 

3. ‘मुझे प्रतिदिन पढ़ना चाहिए।’ का संस्कृत अनुवाद होगा 

(a) मया प्रतिदिनम् पठनीयम्।

(b) मया प्रतिदिनम् पठितव्यम्।

(c) अहं प्रतिदिनं पठेयम्। 

(d) अहं प्रतिदिनं पठेम।

 

4. ‘चौथे बालक को पुस्तक दो।’ का संस्कृत अनुवाद होगा

(a) चतुर्यः बालकेभ्यः पुस्तकं देहि।

(b) चतुर्थेभ्य: बालकेभ्यः पुस्तकं देहि।

(c) चतुर्थाय बालकाय पुस्तकं देहि। 

(d) चतुर्थ बालकाय पुस्तकं देहि।

 

5. ‘न’ वर्ण का उच्चारण स्थान है 

(a) दन्त

(b) नासिका

(c) (a) तथा (b) दोनों 

(d) तालु

 

6. ‘ल’ वर्ण का उच्चारण स्थान है 

(a) कण्ठ

(b) मूर्धा 

(c) दन्त

(d) ओष्ठ

 

7. ‘भानूदयः’ का सन्धि-विच्छेद होगा 

(a) भानु + उदयः

(b) भानू + उदयः

(c) भानू + ऊदयः 

(d) भानु + ऊदयः

 

8. अयादि सन्धि का उदाहरण नहीं है 

(a) नायकः

(b) पावकः 

(c) हरये

(d) हरिणा

 

9. ‘गोहितम्’ में समास होगा 

(a) तत्पुरुष

(b) अव्ययीभाव 

(c) द्वन्द्व

(d) बहुव्रीहि

 

10. ‘शीतोष्णम्’ में समास है। 

(a) द्वन्द्व

(b) अव्ययीभाव

(c) तत्पुरुष

(d) बहुव्रीहि 

 

11. वीर रस का स्थायी भाव है 

(a) रौद्र 

(b) वीभत्स

(c) भयानक

(d) उत्साह

 

12. बावन (52) को संस्कृत में लिखते हैं 

(a) द्विपञ्चाशत्

(b) द्वापञ्चाशत्

(c) दौ पञ्चाशत् 

(d) (a) और (b) दोनों



 

13. देय: में कौन-सा प्रत्यय है? 

(a) शत्

(b) शानच् 

(c) तव्य

(d) यत्

 

14. ‘वत्स्यति’ में प्रकृति-प्रत्यय है 

(a) वस् + लृट्

(b) वत् + लृट् 

(c) वस् + लृङ्

(d) वत् + लृङ्

 

15. ‘आहुः’ में प्रकृति-प्रत्यय है 

(a) ब्रू + लट् प्रथम पुरुष बहुवचन

(b) ब्रू + लिट् प्रथम पुरुष बहुवचन

(c) आह् + लट् प्रथम पुरुष बहुवचन 

(d) आह् + लिट् प्रथम पुरुष बहुवचन

 

16. ‘दुग्धि’ में प्रकृति-प्रत्यय. है 

(a) दुह् + लोट्

(b) दुह् + लट् 

(c) दुग्ध् + ङि

(d) दुध् + हि

 

17. ‘मधु’ शब्द है 

(a) पुल्लिङ्ग

(b) स्त्रीलिङ्ग 

(c) नपुंसकलिङ्ग

(d) अविशिष्ट लिङ्ग

 

18. ‘नौ’ युष्मद शब्द का रूप नहीं है 

(a) द्वितीया द्विवचन

(b) तृतीया द्विवचन

(c) चतुर्थी द्विवचन 

(d) षष्ठी द्विवचन

 

19. ‘यूनः’ युवन् शब्द का रूप नहीं है 

(a) द्वितीया बहुवचन का .

b) पञ्चमी एकवचन का

(c) षष्ठी एकवचन का 

(d) सप्तमी एकवचन का

 

20. ‘तुद् + क्तः’ रूप बनेगा 

(a) तुदितः

(b) तुत्तः 

(c) तुन्न:

(d) तोदितः

 

21. ‘के लिए’ अर्थ में प्रत्यय होता है 

(a) क्त्वा

(b) शतृ 

(c) तुमुन्

 (d) क्त

 

22. ‘प्रेरणार्थ’ में प्रत्यय होता है

(a) सन्

(b) णिच् 

(c) यङ्

(d) यक्

 

23. “सर्वे गुणाः काञ्चनमाश्रियन्ति’ कथन है 

(a) अभिज्ञानशाकुन्तलम् में

(b) मेघदूतम् में

(c) नीतिशतकम् में 

(d) चाणक्य नीति में



 

 

24. ‘मघवा’ शब्द पर्यायवाची है। 

(a) विष्णु का

(b) शिव का

(c) ब्रह्मा का

(d) इन्द्र का 

 

25. शुद्ध वाक्य है 

(a) ग्रामात् उभयतः मार्गम् अस्ति।

(b) ग्रामस्यः उभयत: मार्गम् अस्ति।

(c) ग्रामम् उभयत: मार्गम् अस्ति। 

(d) ग्रामेण उभयत: मार्गम् अस्ति। 

 

26. ‘दशाननः’ पद प्रयुक्त होता है । 

(a) कृष्ण के लिए

(b) कंस के लिए 

(c) राम के लिए

(d) रावण के लिए 

 

27. ‘सापेक्ष’ शब्द है 

(a) किम्-यत्

(b) यत्-तत् 

(c) तत्-अदान्

 (d) युष्मद्-अस्मद्

 

28. ‘गुरुः शिष्यं वेदं पाठयति’ का कर्मवाच्य रूप होगा 

(a) गुरुणा शिष्यं वेदः पाठ्यते।

(b) गुरुणा शिष्य: वेदं पाठ्यते।

(c) गुरुणा शिष्यः वेदः पाठ्यते 

(d) उपर्युक्त तीनों

 

29. मूर्धन्य वर्ण नहीं है 

(a) र 

(b) ष 

(d) लु 

 

30. ‘हेतौ’ सूत्र से होती है 

(a) प्रथमा विभक्ति

(b) द्वितीया विभक्ति

(c) तृतीया विभक्ति

(d) चतुर्थी विभक्ति

 

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